Your message was sent successfully

SHOP NOW

To join the Privilege Club and SHOP please WhatsApp us at:
+44 7500 494444

Note: The usually responds within a few hours

راهنمای لباس اسکی

Share

سراشیبی‌های درخشان، هوای تازهٔ کوهستان و مناظر زیبا؛ هنگامی که فصل تعطیلات برای اسکی کردن فرا می رسد، هر چیزی که انتظار دارید وجود دارد. اما با وجود میزان زیادی از لباس‌ها و تجهیزاتی که باید به همراه برده شود، بستن چمدان‌ها ممکن است کار دشواری به نظر بیاید. چه این اولین تجربه اسکی شما باشد و چه یک فرد حرفه‌ای و باتجربه باشید برای ماجراجویی کوهستانی آینده خود، به کمک لیست سودمند لباس اسکی ما، می‌توانید خود را تجهیز کنید.

در پیست

کاپشن

در موقع انتخاب یک کاپشن اسکی چیزهای زیادی نظیر ضدآب بودن، گرمی، توانایی تنفس و تهویه و فن آوری‌های اِنتگره‌ شده، جدای از مد، اندازه بودن و رنگ برای در نظر گرفتن وجود دارد. عناصر کلیدی که باید مورد توجه قرار گیرند یک اسنو اسکرت (snow skirt) (توضیحش را در قسمت واژه نامه لباس اسکی در زیر ببینید) و تعداد زیادی جیب برای نگهداری مجوز استفاده از بالابر پیست و تلفن دستی می‌باشند. برندهای لوکس برجسته از قبیل پیک پرفورمنس ( Peak Performance )، بوگنر ( Bogner )، ام. میلر ( M. Miller ) و اسپایدر ( Spyder ) همه نیازهای عملی شما را رفع خواهند کرد. در صورتی که یک کاپشن برای موقع انتقال از پیست اسکی به شهر می‌خواهید، برند فندی ( Fendi ) را امتحان کنید.

شلوار

چه شما ترجیح بدهید در برف دست نخورده خارج پیست گشت بزنید، در مسیرهای دشوار اسکی‌سواری کنید یا حتی‌ مهارت‌های خود را در پارک برفی به نمایش بگذارید، سهولت حرکت در انتخاب شلوار یا سالوپه‌های مخصوص اسکی (شلواری با کمر بلند و بندهای روی شانه) مهم است. اگر شما یک کاپشن کوتاه دارید، ممکن است بخواهید یک شلوار فاق بلند با آن درنظر بگیرید که درصورت لیز خوردن از پشت شما را محافظت کند. در حالت کلی تازه‌کارانی که به خوبی قادر به حفظ تعادل نیستند، بهتر است سبک کاملاً ضد آب را انتخاب کنند. پاچه‌های زیپ‌دار که بر روی کفش قرار بگیرند برای همه ضروری است.

لایه‌های زیرین

اسکی مانند هر ورزش دیگر می‌تواند باعث عرق کردن شود، اما لایه زیرین مناسب از طریق جذب رطوبت و دور کردن آن از پوست، شما را خشک و راحت نگه می‌دارند. طراحی با کیفیت بالا و تزئین پر زرق و برق سوارفسکی ( Swarovski )، لایه‌های زیرین ام. میلر را به یک گزینهٔ فوق‌العاده شیک تبدیل کرده است. در عین حال برند پیک پرفورمنس برای کسانی که تمایل به ظاهر ساده دارند، ایده‌آل است.

لایهٔ میانی

چه شما در حال استراحت در کلبه یا سر خوردن از کوه باشید، لایه میانی در هر مجموعهٔ لباس اسکی ضروری است. این لایه برای راحت قرار گرفتن در زیر کاپشن اسکی بدون ایجاد محدودیت حرکتی برای ورزشکار طراحی شده و گرمای طبیعی بدن را حفظ می‌کند و زمانی که بیرون سرد باشد، ورزشکار را گرم نگه می‌دارد. برای دسترسی به طیف رنگ‌های جان‌دار و طرح‌های چشم‌گیر به مارک‌هایی مثل اسپایدر و بوگنر یا برای شیک بودن به فندی رجوع کنید.

کلاه ایمنی

کلاه ایمنی متناسب یکی از تجهیزات کلیدی است. به همان نسبت که سر را محافظت می‌کند آن را خیلی گرم نگه داشته و ظاهر خوبی نیز به ورزشکار می‌دهد. مطمئن شوید که کلاه ایمنی اندازه بوده و تهویه مناسبی داشته باشد. مارک کسک ( Kask ) ثابت کرده‌ است که نیازی نیست مد به خاطر ایمنی قربانی شود.

عنیک‌های ایمنی و عینک‌های آفتابی

یک جفت عینک ایمنی و یا آفتابی خوب چه در برابر اشعه آفتاب وچه در برابر وزش کولاک، چشم‌های شما را از ورود ذرات حفظ می‌کند و اشعه‌های مضر فرابنفش را فیلتر می‌کند. همیشه لنزهایی را انتخاب کنید که ضد خش و ضد مه هستند و صد در صد درمقابل اشعه فرابنفش UVA و UVB محافظت شده‌اند.

کرم ضدآفتاب

آب‌وهوا در کوهستان‌ها ممکن است بسیار سرد باشد، اما در ارتفاعات آفتاب بسیار قوی است و برف اشعه‌ها را انعکاس می‌دهد. پوست خود را برای جلوگیری از آسیب اشعهٔ فرابنفش و لکه‌های ناشی از عینک محافظ با کرم Clarins Sun Control Stick بپوشانید. برای حمل کردن در جیبتان ایده‌آل است و به طور خاص برای قسمت‌هایی از صورت که خیلی در معرض آسیب هستند از قبیل بینی، لب‌ها و گوش‌ها درست شده است.

خارج از پیست

کاپشن بادی

هنگامی که لباس‌های خیس روز خود را در آورده‌اید برای جلوگیری از سرما یک کاپشن بادی ضخیم به تن کنید. با یکی از کاپشن‌های پف‌دار پیرنکس (Pyrenex) می‌توانید تیپ خود را کلاسیک کرده یا برای یک مد شهری زیبا یک ژاکت پارکای شیک تولید کانادا گوس ( Canada Goose ) انتخاب

کلاه

یک کلاه گرم برای اسکی کردن در تعطیلات ضروری است. حتی اگر شما ترجیح دهید یک کلاه ایمنی در سراشیبی استفاده کنید هنوز به یک کلاه برای عصرهای سرد نیاز دارید. با یک کلاه کلاسیک منگوله‌دار هالند کوپر ( Holland Cooper) یا یک پیشانی‌بند خزدار زیبای ایو سالومون ( Yves Salomon ) سرتان را گرم نگه دارید.

شال خز

ظاهر زمستانی خود را با یک شال خز نرم و مجلل کامل کنید. چه رنگ‌بندی کلاسیک ایو سالومون و یا یکی از مدل‌های سرزنده شارلوت سیمون (Charlotte Simone) را انتخاب کنید، آن را با یک بلوز کشمیر یا کاپشن مورد علاقه خود برای شرکت در مجالس بعد از اسکی به گردن بیندازید.

لباس بافتنی کشمیری

این نوع لباس برای جمع شدن کنار آتش عالی است؛ یک لباس بافتنی کشمیری گرم و نرم از ضروریات مجالس پس از یک روز اسکی می‌باشد. برای تهیه همه نیازهای لباس کشمیری خود به ما اعتماد کنید.

دستکش‌ها

به کمک دستکش‌های گرم از یخ زدن انگشتان جلوگیری کنید. دستکش‌های خود را – با خزهای مجلل و زینتی و آستر کشمیر عالی- از لندن بگیرید. مطمئنا انگشتان یخ زده و بی حس شما را گرم می‌کنند.

بوت‌‌های برفی

خیابان‌های از برف پوشیده نیاز به کفش مناسب را ایجاد می‌کنند. یک جفت بوت عالی مانند مدل خزدار بوگنر خریداری کنید. کف لاستیکی کفش، شما را روی سطوح لغزنده پایدار نگه می‌دارد. حال آنکه آستر خز مصنوعی پای شما را به طرز مجللی گرم نگه می‌دارد که برای پیاده‌روی آهسته بر روی سربالایی‌ها و سرازیری‌ها ایده‌آل است.

کفش‌های راحتی

هنگامی که در کلبه هستید، پاهای خسته‌تان را با یک جفت کفشِ راحتیِ گرم و نرم التیام بخشید. استفاده از مدل‌های دارای آستر پشم گوسفند UGG بهترین راه برای گرم کردن انگشتان سرد پا است

لباس شنا

ممکن است به نظر مورد مشخصی برای قرار گرفتن در چمدان شما نباشد، اما فراموش نکنید که لباس شنای خود را در چمدان قرار دهید. بعد از یک جلسه سخت در پیست آرامش گرفتن در جکوزی بهترین کار برای تسکین ماهیچه‌های دردناک می‌باشد. ما تکه‌های با سلیقه بریده‌شدهٔ هایدی کلاین ( Heidi Klein ) و طراحی های پر طراوت و زنده گاتکس ( Gottex ) را توصیه می کنیم.

ماسک مو

آب‌و‌هوای سرد، هوای خشک و بادهای خشن می تواند آسیب زیادی به موها بزنند، بنابراین موهای شکسته را با ماسک Dry Remedy Masque برند آودا ( Aveda ) بهبود دهید. فرمول بسیار مرطوب کنندهٔ آن دارای روغن‌های گیاهی مغذی است و موهای آسیب دیده را نرم می‌کند.

واژه‌نامهٔ لباس اسکی

ضد آب بودن: ضد آب بودن به میلی‌متر سنجیده می‌شود. هرچه بالاتر باشد لباس در برابر نفوذ آب مقاوم‌تر است. به عنوان مثال ۵٬۰۰۰ میلی‌متر به مقدار کم، ۱۰٬۰۰۰ میلی‌متر متوسط و ۲۰٬۰۰۰ میلی‌متر به میزان زیادی ضد آب است.

پاودر اسکرت (Powder skirt ): پاودر اسکرت (یا ساق‌پوش مخصوص برف) یک نوار ارتجاعی در داخل کاپشن است که در هنگام افتادن، مانع از نفوذ برف از لبهٔ کاپشن به درون آن می‌شود. این ساق‌پوش می‌تواند جزئی از لباس بوده و یا جدا باشد.

سرآستین مخصوص برف: سرآستین مخصوص برف (به انگلیسی Snow cuff ) دور مچ دست و پا پیچیده می‌شود. این نوع سرآستین مانع بالا آمدن آستین‌ها و پاچه‌های شلوار شده و از ورود برف به درون لباس جلوگیری می‌کند.

روکش زیپ : یک روکش زیپ (به انگلیسی Storm flap)، تکه‌ای از جنس لباس می‌باشد که قسمت عمدهٔ زیپ را می‌پوشاند. این تکه از تجمع یخ و برف و یخ زدگی زیپ جلوگیری می‌کند.

هواکش (به انگلیسی venting): زیپ‌های تهویه (pit zips) اجازه می‌دهد که گرما خارج شود و بدن شما خنک نگه داشته شود. این ویژگی برای آن‌هایی که بدنشان در هنگام فعالیت‌های بدنی به سرعت گرم می شود بسیار خوب است.

درزهای نواری (به انگلیسی Taped seams): برای جلوگیری از نشت هرگونه رطوبت از طریق درزهای دوخت این درزها به وسیله نوار با گرما درزگیری می شود. درزهای نوار زده شده باعث می شوند کاپشن و شلوار شما بیشتر در مقابل آب و رطوبت مقاوم شود؛ و اگر شما قرار است در زمان بارش برف شدید اسکی کنید وجودشان کاملا ضروری است.

جذب کنندهٔ رطوبت: پارچه جذب کنندهٔ رطوبت، عرق را از پوست بیرون می‌کشد و بدن شما را در هنگام فعالیت خشک و راحت نگه می‌دارد.

دستگاه بازتابندهٔ رکو (Recco reflector ): بعضی کاپشن‌ها ممکن است دارای یک رکو رفلکتور- یک وسیلهٔ بازتابندهٔ کوچک – باشند که کمک می‌کند که نجات‌دهندگان موقعیت دقیق کسانی که در یک بهمن گرفتار شده‌اند را پیدا کنند.

برای دسترسی به مجموعهٔ کاملی از لباس‌های اسکی برای همهٔ اعضای خانواده‌تان، از لباس‌های اسکی ما دیدن فرمائید.