Your message was sent successfully

SHOP NOW

To join the Privilege Club and SHOP please WhatsApp us at:
+44 7500 494444

Note: The usually responds within a few hours

چرا ساعت های مچی آن قدر گران هستند؟

Share

اجناس لوکس گران قیمت هستند و این گران قیمت بودن چیز جدیدی نیست. اما در حالی که خرید فراری یا یک نقاشی از اندی وارهول به قیمت اش می ارزد و اکثر افراد از خریدشان راضی هستند –خریدار، فروشنده، و کل بازار- اما همان اجناس در دنیای ساعت ها اغلب با عنوان «خیلی گران قیمت» خوانده می شوند. نمی توان به راحتی قبول کرد که خرید یک ساعت به مبلغ یک ماشین اسپورت، منطقی به نظر می آید. با این وجود، مردم باید متوجه شوند که مواردی مثل انسان بر ساعت، تحقیق و توسعه و ملحقات لمسی که برای تولید یک خودرو لوکس به کار می روند، برای چیزی کوچک و پوشیدنی مثل ساعت مچی لوکس نیز صدق می کنند.

پس در واقع چه چیزی باعث می شود هزینه ساعت مچی – و در واقع ارزش آن – حدودا به اندازه 70 درصد درآمد سالیانه یک فرد معمولی باشد؟

و وقتی افراد می پرسند که «چرا ساعت های مچی این قدر گران قیمت هستند؟» آیا آن ها واقعا می پرسند که «آیا قیمت ساعت ها بیش از قیمت واقعی شان است؟»

 تصاویر گتی / ای اف پی / استان هوندا

در واقع، شما تحقیق و توسعه را می خرید

توجه شدید به جزئیات در هر یک از بخش های تولید، معمولا آن چیزی است که لوکس بودن یک جنس را مشخص می کند. درحالی که این روزها ما بیشتر بر سرعت و کارآیی – حاصل اتوماسیون – در بسیاری از چیزها تمرکز کرده ایم، شرکت های تولید کننده ساعت های شیک همچنان به دستان استوار هنرمندانی تکیه می کنند که باید یک دهه آن ها را اموزش دهند تا بتوانند تولید اجناس شان را شروع کنند.

ساعت بلاپه 1735 گرند کامپلیکیشن را در نظر بگیرید که در آن از 740 قطعه دست سازی شده استفاده شده است. سپس شرکت آلمانی ای لانگ و سوهنه را با فقط 70 کارمند در بخش تکمیل ساعت در نظر بگیرید، که در آن جنبه های ابتدایی تر کار مثل چمبرینگ، رنگ کردن و پرداخت انجام می شوند. و در پایان، سال ها تحقیق و توسعه را در نظر بگیرید که برای بهینه سازی هر گام از فرآیند ساعت سازی مثل ایجاد حرکات موزون ساعت، کارگزاری تخصصی سفحه ساعت، ذخیره باتری طولانی مدت، و فنون پرداخت صرف شده است تا تضمین نماید که ساعت برای سال ها شیک و برازنده باقی بماند.

وقتی که شما اولین ساعت خود را خریداری می کنید، متوجه می شوید که شما نه فقط پرستیژ برند را خریداری می کنید بلکه میلیون ساعت کاری را خریداری می کنید که برای ساخت طیفی از اجناس استفاده شده اند – و ممکن است برخی از آن ها هرگز به بازار راه پیدا نکنند.

افزایش نرخ، تفاوت ایجاد می کند

هنگامی که اپل عرضه ساعت هوشمند اپل خود را در سال 2015 به بازار اعلام کرد، مشخص شد که هزینه تولید این محصول 81.20 دلار بوده است و در مقایسه با قیمت خرده فروشی (349 دلار)، این محصول ارزانترین محصول اپل است. به عبارت دیگر، آن محصول تا به امروز بالاترین افزایش نرخ را نسبت به هر محصول دیگر اپل تا ان زمان داشت.

قطعا آن شرکت برای یافتن این موضوع که ساعت ها – مثل تقریبا تمام کالاهای مصرفی – می توانند به مقدار زیادی افزایش نرخ داشته باشند، تنها گزینه ممکن نیست.

 تصاویر گتی / مجله تی تری / نیل گودوین

براساس مجله فوربس، «تولیدکننده ممکن است برای به دست آوردن قیمت عمده فروشی به توزیع کننده، هزینه تولیدش را دوبرابر کند. توزیع کننده نیز در عوض، قیمت اش را در هنگام فروش به خرده فروش دوبرابر می کند، که او نیز قیمت اش را هنگام فروش به مشتری دوبرابر می کند. پیش از این که شما متوجه شوید، ساعتی که برای تولیدکننده 500 دلار می ارزد، با قیمت بین 4000 تا 5000 دلار به فروش می رسد.»

موفقیت بسیاری از برندهای ساعت از تولید به مصرف از نقطه قیمت مقرون به صرفه شان نشأت می گیرد، که محصولی جانبی از حذف واسطی است که تمایل دارد افزایش قیمت ها را براساس سلیقه خودش انجام دهد.برای آن هایی که به دنبال ساعت های «مقرون به صرفه» هستند، جستجوی برندهای لوکسی که به طور مستقیم برخی از محصولات شان را به مصرف کنندگان می فروشند مثل امگا، آی دابلیو سی، چوپارد، پانرای، و لانجاینس، برای آن دسته از افرادی که به دنبال جنس «مقرون به صرفه» هستند، گزینه هوشمندانه ای است.

تعداد محدود باعث هزینه زیاد می شود

زمانی که رولکس پس از 3 سال عدم فروش ساعت دیتونا، آن محصول را در سال 1991 مجددا روانه بازار نمود، فهرست انتظار برای آن دسته از افرادی که می خواستند یکی از آن ساعت را در کلکسیون شان داشته باشند، به 6 سال افزایش یافت.

نیازی به گفتن نیست که برندهای ساعت نفیس به گونه ای عمل می کنند که عرضه هیچ وقت با تقاضا هم خوانی ندارد و این باعث تضمین فروش شان است. این به این دلیل نیست که هر چه جنس پیچیده تر باشد، تولید آن زمان بیشتری طول می کشد بلکه این ایده را ایجاد می کند که فردی در حال انجام خرید لوکس است.

 تصاویر گتی / لئون نیل

وب سایت Tagheuer.com

جنبش کوارتز

ساعت های کوارتز از یک موتور الکتریکی استفاده می کنند که از طریق جریان الکتریکی تامین نیرو می شود که از یک کریستال کوارتز رد می شود. از آن جا که ایجاد این نوع حرکت از ساعت های سوییسی مکانیکی سنتی بسیار ساده تر بود، برندهای میراثی در دهه 70 و اوایل دهه 80 از بین رفته و مجبور شدند مکان خود را در بازار بازبینی کنند.

براساس سایت بیزینس اینسایدر، واردات ساعت های سوییسی از 40 میلیون به 10 میلیون کاهش یافت و در نهایت به شکل گیری سواچ منجر شد که کوارتز را در بر گرفت و از آن زمان به بعد، بزرگترین شرکت ساعت سازی در جهان شد.

 تصاویر گتی / یو آی جی / آندیا

بنجامین کلیمر، موسس و مدیر اجرایی وب سایت تخصصی ساعت، هودینکی، معتقد است: «در آن زمان، مردم دیگر نیازی به یک ساعت مکانیکی ندارند. آنها فقط آن ساعت ها را می خواستند.»

نکته کلیمر نشان می دهد که تولیدکنندگان ساعت مانند رولکس و پاتک فیلیپ، که به ساختار بدون کوارتز ادامه دادند، اکنون که دیگر هیچ شرکتی هیچ محصول جدیدی را با اصول قدیمی تولید نمی کرد، آن ها به طور اتفاقی از یادگارهای گذشته به شرکت هایی تبدیل شدند که هم معنای لوکس بودند.

ذخیره انرژی

گوشه ای از بحث ساعت های کوارتز در مقابل ساعت های مکانیکی، مسئله ذخیره انرژی است. در حالی که کوارتز برای تامین انرژی معمولا به یک باتری نیاز دارد – که اغلب به مدت حداکثر چهار سال خوب است – در عوض ساعت های دارای جنبش مکانیکی، انرژی خود را از فنر سیم پیچی شده ای به نام فنر اصلی می گیرند که هر دو روز یکبار (یا هر 40 -50 ساعت یکبار) باید آن را چرخاند.

تصاویر گتی / لئون نیل

در گذشته، مصرف کنندگان این ساعت ها هیچ نشانه ای مبنی بر این که ساعت باید چرخانده شود نداشتند تا این که ساعت زمان را به درستی نشان نمی داد یا متوقف می شد. اما بسیاری از ساعتهای مجهز مکانیکی جدیدتر دارای یک «نشانگر ذخیره انرژی» هستند که به آمپر بنزین ماشین شبیه است. این نشانگر نه تنها به شما نشان می دهد که چقدر انرژی را از دست داده اید، بلکه آن را بیان نیز می کند و حتی مارک هایی مانند پانرای و هوبولت دارای ساعتهای مکانیکی نوآوورانه ای هستند که با یک بار چرخاندن، به ترتیب برای هشت و 50 روز متمادی نیازی به شارژ مجدد ندارند.

کالاهای وبلن

با توجه به همه موارد فوق، بسیاری از ساعتها می توانند «کالاهای وبلن» باشند – محصولاتی که با افزایش تقاضای برای آن ها، قیمت شان افزایش می یابد، و با تفسیر استاندارد عرضه و تقاضا در تناقض هستند. این واژه اولین بار توسط اقتصاددان آمریکایی تورستن وبلن در کتاب وی به عنوان «تئوری طبقه تن آسایی» ایجاد شد که در سال 1899 به چاپ رسیده است. وی در این کتاب این تئوری را مطرح می نماید که «طبقه تن آسایی» کالاهای مشخصی را خریداری می کنند فقط به این دلیل که تولید آن ها گران است.

وبلن نوشت: «برای به دست آوردن و نگه داشتن عزت انسان، صرفا داشتن ثروت یا قدرت کافی نیست. ثروت یا قدرت باید به صورت شواهد درآید، زیرا عزت فقط براساس شواهد اعطا می شود.»

به همین دلیل است که طی یک دوره سه ساله، پیاژه توانست قیمت مدل آلتیپلانو بسیار نازک خود را از 6000 دلار به 19000 دلار افزایش داد. همان طور که وال استریت ژورنال اشاره کرده است، «چنین افزایش هایی برای برخی از گران قیمت ترین زیاده روی های دنیا، بسیار فراتر از تورم پیشی گرفته و با انتهای میانی و پایینی بازار خرده فروشی تضاد دارد، یعنی جایی که افزایش قیمت بسیار کم می تواند مشتری ها را از بازار خارج کند».

علاقه اخیر مردم به ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرید. اکثر مردم – که کاملا از بازار و روش کارکردآن هیچ شناختی ندارند – به سرعت وارد این بازار شدند زیرا آن ها توسط میزان دسترسی پذیر نبودن بیتکوین اغوا شده بودند. این عامل باید عاملی بازدارنده باشد اما در واقع افراد بیشتری را به این حیطه وارد کرد.

اما در مورد ساعت های لوکس، تولیدکنندگان قدیمی براساس این که وعده که محصول شان می تواند به چه چیزی تبدیل می شود، کالایی را به شما نمی فروشند. در عوض، آن ها برای محصولاتی جلب مشتری می کنند که با مراقبت و نبوغ دقیق و بینظیری ساخته شده است که با قدرت و پرستیژ هم اکنون با شما صحبت می کند.

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Headline_Widget”][/siteorigin_widget]

سایت لوکس لندن این فرصت را برای مشتری های وی آی پی فراهم آورده است که گران قیمت ترین و منحصربفردترین محصولات در جهان و سبک زندگی لندنی در سطح جهانی را به آسانی خریداری نمایند. ما با تلفیق محصولات لوکسِ گران قیمت، نوآوری و غیرمتعارف بودن، تجربه مشتری بینظیری را برای شما فراهم می آوریم که پیشتر حتی تصور آن را نداشته اید

برای انجام سفارش، لطفا با بخش خدمات اختصاصی ما تماس حاصل نمایید